İftar sofraları da online kurulacak!

İftar sofraları da online kurulacak!

İftar sofraları da online kurulacak!
GÜNDEM 23.03.2023 15:24:48 165 0

Ramazan ayı ve Ramazan Bayramı öncesinde tüketici alışkanlıklarını ortaya çıkarmak isteyen Digital Turbine, 'Ramazan Dönemi Alışveriş Alışkanlıkları' araştırmasına imza attı. Ankete göre pideyi fırından, iftarlıkları çarşıdan, bayramlıkları mağazadan almaya alışık Türk tüketicisi bu yıl tek tıkla bu ürünleri eve sipariş etmeyi planlıyor.

İSTANBUL (İGFA) - El yakan Ramazan pidesi, etli Medine hurması, güllaç ve birbirinden lezzetli daha pekçok iftariyelik bu yıl online ticaretle kapıya gelecek. Digital Turbine’ın araştırmasına göre bu Ramazan ayında ve bayramda tüketicilerin yüzde 63’ü internetten alışveriş yapmayı planlıyor.

EN ÇOK ‘CEP’TEN HARCIYORUZ

Ankete katılanlar alışveriş için en çok akıllı telefonlarını kullandıklarını belirtirken, yüzde 25'i ise masaüstü veya dizüstü bilgisayar kullanmayı tercih ettiklerini söylüyor. Digital Turbine’ın kendi envanterinde gerçekleştirdiği araştırma; online alışverişin tüketicinin hayatının vazgeçilmez bir parçası haline geldiğini bir kez daha ortaya koydu.

Araştırmaya göre Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 52’si iftardan önce alışveriş yapacağını söylerken, yüzde 40’ı iftardan sonra alışveriş yapacağını dile getiriyor. Alışveriş yapanların yüzde 73'ü Ramazan ayında yiyecek, yüzde 67’si kıyafet, yüzde 53’ü hediyelik eşya, yüzde 46’sı ise kozmetik ürünler almayı planlıyor.

Digital Turbine’in çalışması bu dönemde reklamveren ve markaların tüketiciye nasıl ulaşacağına dair önemli ipuçlarını da içeriyor. Ankete katılan tüketicilerin yüzde 59’u mobil cihazlarını kullanırken gördükleri bir reklam üzerinden daha önce alışveriş yaptığını belirtirken, yüzde 67’si ürün ve ya hizmet kendileriyle ilgiliyse doğrudan bir mobil reklam üzerinden alışveriş yapma eğiliminde olduğu ifade ediyor. Tüketicilerin yüzde 51'I ise mobil reklam içeriğiyle etkileşime geçiyor. Tüketicilerin bir ürünü alırken en büyük motivasyonu yüzde 58 ile fiyat ve indirimler olurken, ürünün kalitesi satın alma kararına yüzde 57 oranında etki ediyor.

MOBİL OYUNLARLA ZAMAN GEÇİRİLİYOR

Araştırmanın sektörel verileri incelendiğinde tüketicilerin yüzde 46'sı restoran ve marketlerin reklam ve tekliflerini görmek istiyor. Ankete katılanların yüzde 38'i ise kozmetik ürünler açısından saç bakım ürünlerine daha fazla para harcamayı planlıyor. Her dönem, ne olursa olsun vakit geçirmemiz için en pratik yollardan biri olan mobil oyunlar, Ramazan döneminde de popülerliğini koruyor. Ramazan Dönemi Alışveriş Alışkanlıkları araştırmana katılanların yüzde 57'si Ramazan ayında mobil oyunlara daha fazla zaman ayıracağını ifade ediyor.

Haber Kaynak : igf
Anahtar Kelimeler: iftar sofraları da online kurulacak!

İlginizi Çekebilir

Bakan Yerlikaya: 2025’te 30 saldırı engellendi, 308 sığınak imha edildi

Bakanlardan okullarda 'yerli değer' vurgusu

Ankara-Niğde Otoyolu'na uluslararası ödül

Dijital dünyada çocuklara güvenlik hamlesi... "Çocuklar Güvende" platformu devrede

Ankara-İzmir YHT hattıyla Anadolu'ya modern ulaşım ağı

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Gazze'de soykırım, Suriye’de sessiz katliam yaşandı

Bakan Şimşek: Vergi borçlarını silme yetkimiz yok

TBMM Başkanı Kurtulmuş Büyükelçilere seslendi: Terörsüz Türkiye başarıyla sona erecek

Dikkat! Ticaret Bakanlığı yılbaşı öncesi uyardı

2024'te doğan yeni girişim oranı yüzde 15,8 oldu... En fazla girişim İstanbul'da kuruldu

Sağlık Bakanlığı, Nükleer Tıp Hizmetleri Yönetmeliğini güncelledi

Türkiye, Akdeniz ve Karadeniz su ürünlerinde lider konumda

81 ilde göçmen kaçakçılığı denetimi!

Meteoroloji’den kuvvetli yağış ve rüzgar uyarısı

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Hep birlikte Türkiye'yiz