Gayrimenkul yatırımlarını yapay zeka belirliyor

Gayrimenkul yatırımlarını yapay zeka belirliyor

Gayrimenkul yatırımlarını yapay zeka belirliyor
GÜNDEM 18.03.2023 09:43:51 256 0

15. Gayrimenkul Emlak Fuarı’nda, gayrimenkul sektörünün geleceği de masaya yatırıldı.

İSTANBUL (İGFA) - 2007 yılında Birleşik Arap Emirlikleri’nde kurulduktan sonra, eş zamanlı olarak Türkiye’de de faaliyetlerine başlayan REIDIN, gayrimenkul bilgi şirketi olarak gayrimenkul fiyat endeksleri üretiyor. REIDIN, konut satışları, fiyat hareketleri, pazar talebi, konut tipleri, lokasyonlar gibi birçok veri sunabiliyor. 

Veri toplama, gayrimenkul sektöründe genellikle emlak satışları, kiralama işlemleri ve mülk değerlemesi için tercih ediliyor. İstanbul Hilton Bosphorus Convention Center’da düzenlenen 15. Gayrimenkul Emlak Fuarı’nda gerçekleşen konferansta REIDIN adına konuşan REIDIN Veri Bilimi Müdürü Emre Durgut, gayrimenkul sektöründe veri yönetimi odağında veri analitiğinin ve yapay zekanın önemi hakkında bilgiler aktardı. Gelecekte gayrimenkul sektöründe yoğunlukla yapay zeka teknolojilerinin kullanılacağının da altını çizdi.  

Teknolojinin gelişmesine paralel olarak gayrimenkul sektöründe de verinin önemi her geçen gün artıyor. Özellikle karar verme sürecinde kritik bir öneme sahip. Emlak profesyonelleri; satın alma, satış ve varlık yönetimi gibi işlemler sırasında birçok farklı türde veriye ihtiyaç duyuyor. Aynı zamanda sahip olunan bu veriler, emlak piyasasındaki trendleri, tüketicilerin tercihlerini, mülk performansını ve birçok başka faktörü anlamak için de kullanılıyor. 

Gayrimenkul Sektöründe Yapay Zekanın Etkisi Artıyor…

Gayrimenkul sektöründe de büyük öneme sahip olan yapay zeka teknolojileri, veri analizi ve tahminleme yapmak için sıklıkla kullanılıyor.  Yapay zeka teknolojileri sayesinde veri işleme, analiz etme ve gerçekçi öngörü yapma süreci otomatik hale gelebiliyor. Aynı zamanda mülk değerlemesi işleminde daha doğru sonuçlar elde edilebiliyor. 

Günümüzde önemi gittikçe artan bu konuya ilişkin 16-17 Mart’ta geçekleşen Gayrimenkul Emlak Fuarı’nda konuşan REIDIN Veri Bilimi Müdürü Emre Durgut, pazarlama stratejileri için de kullanılan yapay zekanın, müşteri davranışlarını analiz etmek, müşteri profillerini oluşturmak ve kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları tasarlamak için kullanılabildiğine vurgu yaptı. 

Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Hep birlikte Türkiye'yiz

TBMM'de bütçe mesaisi sürüyor

Ramazan Yavuz’dan Dünya Türk Dili Ailesi Günü Mesajı

Hizmet üretimi yıllık arttı, aylık geriledi! İletişim ve gayrimenkul hizmetleri revaçta

TDV Adıyaman Kadın Kolları Gönüllüleri “İyilik Atölyesi”nde Buluştu

Türk Eğitim-Sen’den Vali Osman Varol’a Ziyaret

Ankara 'Köklerden Geleceğe Nefes' oluyor

Bakan Tekin'den 'Dünya Türk Dili Ailesi' mesajı

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Türk Dünyası küresel güç odağı olacak

Esenboğa'ya aktarmasız metro geliyor

1,4 milyar liralık SED ödemeleri hesaplarda

Türkiye'nin dijital kalesi Gölbaşı'nda yükseliyor

Ticaret'ten yasa dışı bahis reklamlarına darbe! 15 yüksek takipçili hesaba erişim engeli

Kabine yoğun gündemle toplanıyor

Hatay’da 4,2 büyüklüğünde deprem