Dünyanın en büyük 'elektrikli ağır hizmet tipi' yolculuğu

Dünyanın en büyük 'elektrikli ağır hizmet tipi' yolculuğu

Dünyanın en büyük
EKONOMİ 14.08.2024 11:49:10 277 0

Danfoss'un 20 ton ağırlığında ve 17 metre uzunluğundaki ağır hizmet tipi elektrikli kamyonu, 12-14 Haziran tarihleri arasında "Dünyanın en büyük elektrikli yolculuğu"nda 48 elektrikli binek araca eşlik etti. Elektrikli kamyonlar, Danfoss’un üretim tesislerinde ve lojistik operasyonlarında kargo taşımacılığının daimi bir parçası olarak dikkat çekiyor.

İSTANBUL (İGFA) - Uluslararası Enerji Ajansı'na (IEA) göre, kamyonlar ve diğer ağır taşımacılık yapan hizmet araçları 2020 yılında yıllık 1.776 milyon ton CO2 salınımı ortaya çıkarıyor. Ancak, Avrupa'da kara yolu ile taşınan tüm malların yüzde 45'i 300 km'den daha kısa mesafe kat ediyor. Elektrifikasyon dönüşüm mümkün olan alanlarda gerekli adımlar atılarak ciddi emisyon tasarrufu sağlanabileceği belirtiliyor. 

Danfoss, elektrikle çalışan kamyonuyla önemli bir serüveni başarıyla tamamladı. Danimarka’dan Fransa’nın Le Mans şehrine 1.300 kilometreden fazla yol kat etti. Bu yolculuk, 24 saatlik bir yarış etkinliğiyle aynı dönemde, 48 elektrikli binek araçla birlikte gerçekleştirildi.

20 ton ağırlığında ve 17 metre uzunluğundaki elektrikli kamyon, organizatörlerin "Dünyanın en büyük elektrikli araç yolculuğu" olarak adlandırdığı etkinlikte yerini aldı. Üç gün süren ve GodEnergi şirketi tarafından kar amacı gütmeyen bir etkinlik olarak düzenlenen yolculuk, ağır taşımacılık hizmetlerinde elektrik enerjisine geçişin, saatlik şarj başına sürüş menzil kapasitesinin artırılmasının ve ağır hizmet tipi taşımacılığın karbondan arındırılma potansiyelinin önemine ışık tuttu. Araç hem ulaşımda hem de lojistikte elektrik enerjisinin yaygınlaştırılmasına yönelik geliştirilen son teknolojilerin ve kaydedilen önemli aşamaların canlı bir örneği haline geldi.

NORDBORG ’TAN LE MANS’A KADAR TAMAMEN ELEKTRİKLİ TAŞIMACILIK

Toplamda 48 elektrikli araçtan ve 115 kişiden oluşan konvoy, 12 Haziran’da Danimarka’nın Nordborg şehrinden yola çıktı. Aynı gün Almanya sınırını geçen konvoy, Hollanda'ya ulaştı. 13 Haziran’da Hollanda üzerinden Belçika’ya ve devamında Le Mans’a ulaştı. Katılımcıların tüm yolculuk boyunca kullandığı tek güç kaynağı elektrik enerjisi olurken, molalarda ihtiyaç duyulan tüm gereksinimler araçlardan sağlandı.

Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

İnşaat üretimi yıllık yüzde 28 arttı

Ücretli çalışan sayısı Ekim’de yıllık yüzde 1 arttı

SEDDK'dan üç önemli düzenleme... Sigorta sektöründe finansal raporlama kuralları 2027'ye ertelendi

Mesleki Yeterlilik Kurumu, yeni ulusal standartları yayımladı

502 firmaya Dahilde İşleme İzni verildi

Adıyaman’ın Ekonomisi CNBC-e’de Gündeme Geliyor

ABB'nin kırsal kalkınma destekleri sürüyor

TSKB ve KfW Kalkınma Bankası’ndan 250 milyon Euro’luk yeni anlaşma

Kredi kartlarında yeni dönem başlıyor

KTO, makine ve takım tezgahları sektörünün nabzını tuttu

İşte 2026 yılı doğal çiçek soğanlarının ihracat listesi

Tohumculuk sektöründeki 'Rekabet' soruşturması genişletildi... O soruşturmada yeni firmalar eklendi

Tavuk Eti 247 bin tonu aştı! Yumurtada düşüş yaşandı

Bakan Bolat ihracat verilerini paylaştı

Gelir Vergisi'nde stopaj 2030'a kadar uzatıldı