Bakan Bolat açıkladı... E-kolay İhracat Platformu kuruluyor

Bakan Bolat açıkladı... E-kolay İhracat Platformu kuruluyor

Bakan Bolat açıkladı... E-kolay İhracat Platformu kuruluyor
EKONOMİ 4.09.2024 18:17:11 232 0

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, 2022'de yaklaşık 2,17 milyar dolar olan e-ihracatın, 2023'te yüzde 131 artış göstererek 5 milyar doları aştığını belirterek, "2024'ün sonuna kadar toplamda 8 milyar dolar e-ihracata ulaşmayı hedefliyoruz." dedi.

İSTANBUL (İGFA) - Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Ticaret Bakanlığı himayesinde, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) tarafından organize edilen ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) iş birliğiyle desteklenen İstanbul Küresel E-İhracat Zirvesi 2024'e (IGEXX) katıldı.

Konuşmasında e-ticaret alanında yaşanan değişim ve dönüşümlere değinen Bolat, ticaretin dijitalleşme yolculuğunun, sadece teknolojik bir yenilik değil, aynı zamanda ekonomik bir dönüşüm olduğunu söyledi.

Geleneksel ticaretin sınırlarını aşan, küresel erişimi mümkün kılan ve her ölçekteki işletmeye yeni fırsatlar sunan e-ticaretin, ticaretin dijitalleşme yolculuğunun en güçlü temsilcisi olduğuna işaret eden Bolat, online pazar yerleri ile birlikte tüketicilerin, ürünlere kolayca erişebilir hale geldiğini ve küçük işletmelerin, küresel pazarlara açılma fırsatı bulduğunu dile getirdi.

Bolat, bunun etkilerinin dünyada çapında açıkça görülebildiğine işaret ederek, "2019 yılından bu yana yüzde 75 büyüme kaydeden küresel e-ticaret hacmi, 2023 yılı itibarıyla 5,8 trilyon dolara erişerek tarihi bir büyüklüğe ulaşmıştır. Bu yılın sonunda ise küresel e-ticaretin yüzde 8 büyüme ile 6,3 trilyon dolara erişmesini beklemekteyiz. Ülkemizdeki durumuna baktığımızda ise 2023 yılında e-ticaretin Gayrisafi Yurt İçi Hasıla (GSYH) içindeki payı (e-GSYH) 2022'ye göre yüzde 33,3 oranında artarak yüzde 6,8'lik paya ulaşmıştır. e-GSYH'miz 2019-2023 yılları arasında yıllık bileşik büyüme oranı yüzde 26'lık reel büyüme gösterdi. Ülkemizde e-ticaret genel ekonomi ortalamasının üstünde büyüme göstermektedir. 2022'de yaklaşık 2,17 milyar dolar olan e-ihracatımız, 2023'te yüzde 131 artış göstererek 5 milyar doları aşmıştır. 2022'de e-ihracatın genel mal ihracatındaki payı yüzde 0,91 iken 2023'te yüzde 2,1'e yükselmiştir. 2024'ün ilk 8 ayında ise e-ihracatımız, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 94 oranında artış göstererek 4,16 milyar dolara, toplam mal ihracatı içindeki payı yüzde 2,7'ye yükselmiş bulunmaktadır. 2024'ün sonuna kadar toplamda 8 milyar dolar e-ihracata ulaşmayı hedefliyoruz. Böylece e-ihracatımızın toplam mal ihracatı içindeki payı da yüzde 3'ü aşacaktır. Hedefimiz, e-ihracatın toplam ihracat içindeki payını 2028'e kadar yüzde 10'a çıkarmak." ifadelerin kullandı.

"TÜRKİYE İHRACATININ ARTIŞ EĞİLİMİ DEVAM ETMEKTE"

Ömer Bolat, dünya ekonomisinde yaşanan gelişmeleri anımsatarak, bu ortamda Türkiye ekonomisinin tüm olumsuzluklara rağmen, inovasyon, üretim, yatırım, istihdam ve ihracata odaklı politikalarla gücünü artırmaya devam ettiğini söyledi.

Konuşmasında son açıklanan dış ticaret verileri hakkında katılımcıları bilgilendiren Bolat, Türkiye ihracatında artış, ithalatında düşüş eğiliminin devam ettiğini bildirdi. Mal ve hizmetler ihracatında yaşanan olumlu gelişmelere dikkati çeken Bolat, aynı hız ve tempoyla çalışmayı sürdüreceklerini vurguladı. Bolat, "Kişi başına milli gelirimiz bu yılın sonuna kadar 14 bin doları aşacaktır." dedi.

 "E-KOLAY İHRACAT PLATFORMU'NU KURUYORUZ"

Ticaret Bakanı Bolat, küresel ticarette bir diğer önemli dönüşümün de dijitalleşme olduğuna işaret ederek, bu dönüşümün getirdiği yenilikler ve internet kullanımının yaygınlaşmasının, özellikle küresel salgın dönemi itibarıyla tüketici alışkanlıklarını değiştirdiğini söyledi.

Bolat, "Türkiye'de de e-ticaretin, toplam ticaret içindeki payı 2019'da yüzde 4,8 iken, 2023 sonunda yüzde 21'e yükselmiştir. Bunda salgının ticaret alışkanlıklarını değiştirmesinin çok önemli rolü oldu. Bu gelişmeler karşısında Bakanlık olarak hem hizmet ihracatına yönelik destek paketlerimiz bulunmakta hem de e-ihracata yönelik çok önemli destek ve teşvikler sağlamaktayız. E-ihracat ile firmalarımız uzak ve yabancı pazarlara daha kolay giriş yapabilmekte ve dünyanın her yerinden yüksek alım gücüne sahip müşterileri ulaşabilmekte, aracılar ve tedarikçiler olmaksızın yabancı ülkelerde kendi markalarını oluşturabilmekteler." dediç

Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

İnşaat üretimi yıllık yüzde 28 arttı

Ücretli çalışan sayısı Ekim’de yıllık yüzde 1 arttı

SEDDK'dan üç önemli düzenleme... Sigorta sektöründe finansal raporlama kuralları 2027'ye ertelendi

Mesleki Yeterlilik Kurumu, yeni ulusal standartları yayımladı

502 firmaya Dahilde İşleme İzni verildi

Adıyaman’ın Ekonomisi CNBC-e’de Gündeme Geliyor

ABB'nin kırsal kalkınma destekleri sürüyor

TSKB ve KfW Kalkınma Bankası’ndan 250 milyon Euro’luk yeni anlaşma

Kredi kartlarında yeni dönem başlıyor

KTO, makine ve takım tezgahları sektörünün nabzını tuttu

İşte 2026 yılı doğal çiçek soğanlarının ihracat listesi

Tohumculuk sektöründeki 'Rekabet' soruşturması genişletildi... O soruşturmada yeni firmalar eklendi

Tavuk Eti 247 bin tonu aştı! Yumurtada düşüş yaşandı

Bakan Bolat ihracat verilerini paylaştı

Gelir Vergisi'nde stopaj 2030'a kadar uzatıldı